Noodunits voor bieb bij De Hal

Bij de centrale bibliotheek in De Hal worden vanaf vrijdag 6 juli noodunits geplaatst. Het noodgebouw biedt plaats aan zo’n honderdveertig studieplekken voor studenten, die moeten uitwijken voor de biebcollectie uit de W-hal die in De Hal wordt ondergebracht.

De bibliotheek van WenST (Werktuigbouwkunde, Scheikundige Technologie, Biomedische Technologie en Industrial Design) sluit op vrijdag 13 juli definitief haar deuren in de W-hal, die gesloopt wordt. De universiteit hoopt op deze plek voor 2010 een nieuw gebouw voor centrale studievoorzieningen te realiseren, waarin ook de centrale bibliotheek een plek moet krijgen. Het noodgebouw dat bij De Hal wordt neergezet, en via een overdekte sluis wordt verbonden met de huidige bibliotheekzaal, blijft naar verwachting tot 2010 staan. De parkeerplaatsen aan Het Kranenveld komen zolang te vervallen; de invalidenparkeerplaatsen worden verplaatst. Op 6 juli wordt begonnen met de funderingswerkzaamheden. Omdat het werk enige geluidsoverlast met zich meebrengt, wordt studenten die rustig willen studeren geadviseerd tijdelijk uit te wijken naar één van de andere bibliotheeklocaties. Het noodgebouw wordt voor de start van het nieuwe collegejaar in gebruik genomen.