Vooralsnog geen supermarkt op campus

Op het TU/e-terrein komt voorlopig geen supermarktje. De studentenfracties PF en Groep-één hadden goede hoop hierop, maar deze werd maandag 29 november in de raadsvergadering teniet gedaan door mr. Jo van Ham van het College van Bestuur.

Van Ham liet weten dat in de ontwerpplannen voor de nieuwe W-hal wel een restaurant en café zijn opgenomen, maar geen supermarkt. “Pas als de campus een substantiële woonfunctie zou hebben, ga je denken aan zoiets als een supermarkt.” De bestuurder ziet het ook niet als een taak van de universiteit om voor zo’n faciliteit te zorgen. “Dat is eventueel iets voor een externe partij. Maar als het gaat om zoiets als een AH Stop & Go; die zit op loopafstand bij het station.”