Studentenservice straks in één loket in W-hal

De centrale studentenvoorzieningen komen in de toekomst op één centrale locatie in de W-hal. Daarmee wordt het voor studenten gemakkelijker om gebruik te maken van de ondersteunende service die de TU/e biedt. Dat laat Piet van Happen deze week weten. Volgens de bouwcoördinator van de W-hal was het de uitdrukkelijke wens van het College van Bestuur om een aantal servicedesks bij elkaar te voegen.

Architect Joost Ector heeft de verdeling van de ruimtes in de toekomstige W-hal aangepast. Hierdoor ontstaat er één locatie voor onder meer de ICTheek, de afdeling dictatenverkoop en de centrale bibliotheek. Ook de servicedesk van het Onderwijs en Studenten Service Centrum (STU) wordt straks in de W-hal ondergebracht. Maar STU blijft voor een deel gehuisvest in het Hoofdgebouw.

Volgens Van Happen is met alle toekomstige gebruikers goed overleg geweest over de invulling van de centrale voorziening die hij omschrijft als ‘studentvriendelijker’. Hij benadrukt dat studentenservices die zijn afgestemd op een specifieke studie ongewijzigd binnen de eigen faculteitsgebouwen blijven.