Dat treft!

Wethouder Mary Fiers staat maandagmiddag op De Wielen een foto te maken van de werkzaamheden aan de W-hal. Met welk doel?

“Ik maak een foto om die straks te kunnen twitteren”, verklaart Mary Fiers, PvdA-wethouder in de Eindhovense gemeenteraad. Lachend: “Dan twitter ik erbij dat ik ben betrapt. En dat de werkzaamheden aan de W-hal volop in gang zijn.” Ze is daar blij mee. “Ik ben razend enthousiast over wat er gebouwd gaat worden. En blij dat de waardevolle elementen als loopbruggen en het bijzondere dak behouden blijven.”

In korte tijd is Fiers driemaal op het TU/e terrein. Nu komt ze net van de tentoonstelling ‘Bouwen in beeld’ in de hal van het Hoofdgebouw. Woensdag krijgt ze samen met achttien vrouwelijke raadsleden van de gemeente een rondleiding op de TU/e en volgen zij een programma ‘vrouwen en techniek’. Universiteitssecretaris Harry Roumen zal de dames welkom heten in de University Club. En volgende week komt ze natuurlijk bij het feestje ter ere van de renovatie van de W-hal. Had ze al gezegd dat ze daar zo blij mee is? “Zonder historie geen toekomst”, roept ze nog voor ze in haar rode mini Cooper stapt en wegrijdt.