Zoektocht naar nieuwe naam W-hal

De bouw van de nieuwe W-hal is onlangs gestart. Daarmee is ook de zoektocht naar een nieuwe naam begonnen. De hiervoor ingestelde namencommissie roept medewerkers en studenten op om namen te bedenken.

De commissie wil uiteindelijk komen tot twee namen, omdat er een laagbouw komt met onder meer de universiteitsbibliotheek en studentgerelateerde voorzieningen en een hoogbouw met daarin de faculteit Wiskunde & Informatica. Het gebouw wordt naar verwachting in 2012 opgeleverd en moet uitgroeien tot het nieuwe hart van de campus. De naam moet passen bij andere namen op de campus, mag niet verwijzen naar de gebruikers en moet aansluiten bij de uitstraling van het gebouw. De voorkeur gaat uit naar (een) Nederlandse na(a)men die ook in het Engels kunnen worden uitgesproken. Kijk voor alle criteria op http://tinyurl.com/6x5bm39. De commissie maakt een shortlist van alle inzendingen en legt die voor aan het College van Bestuur (CvB). Het CvB maakt de definitieve keuze voor de nieuwe namen. Weet je één naam of twee bij elkaar passende namen, dan kun je die voor 15 maart mailen naar namencommissie@tue.nl.