Avontuur met veel afbreukrisico

Ga er maar aan staan. In een jaar het hele bacheloronderwijs van de TU/e veranderen. Om vanaf 2012 meer studenten te trekken die ook nog eens beter scoren. Lex Lemmens had vooraf zijn twijfels toen hij werd gevraagd om deze revolutie te leiden. "Het is een avontuur met veel afbreukrisico." Maar zijn drijfveren blijken sterker. "De uitdaging is om samen met de faculteiten iets nieuws neer te zetten. En de vraag: gaat mij dat lukken?"

De grootste onderwijshervorming uit de geschiedenis van de TU/e is binnenskamers in volle gang. Binnen een jaar moeten de bacheloropleidingen totaal zijn veranderd. Uitstel is geen optie, zo waarschuwde prof.dr.ir. Hans van Duijn bij de aftrap op donderdag 9 juni. "Een revolutie op onderwijsgebied en cruciaal voor de toekomst van de TU/e", aldus  de rector. Een mens zou van minder al slapeloze nachten hebben. Niet dr.ir. Lex Lemmens. Hij moet de revolutie leiden en gaat daar allerminst onder gebukt.  Er was zelfs ruimte voor een zomer-vakantie. "Ja hoor, ik heb me goed kunnen ontspannen en ervan genoten."

• <link http: www.cursor.tue.nl fileadmin user_upload magazines nederlands file>Lees meer in Cursor 1