Notebook en campuskaart voor 1.250 eerstejaars

Aankomende eerstejaars studenten kunnen donderdag hun felbegeerde notebook ophalen. Dit jaar is gekozen voor een HP Elitebook 8560w. Het Onderwijs en studenten servicecentrum reikt 1.250 notebooks uit in het Auditorium. Dit gebeurt tegelijk met het uitdelen van de campuskaart.

De zeer geavanceerde notebooks, ter waarde van 1.500 euro, zijn gebruiksklaar en uitgerust met software, rugzak, muis, veiligheidskabel en netwerkkabel. TU/e-studenten betalen via de zogenoemde notebookregeling iets meer dan de helft zelf. Voor de resterende 720 euro sluiten zij een renteloze lening af bij de Rabobank. De TU/e betaalt de rente en zet de lening om in een gift na drie jaar studie of bij eerder afstuderen.

Bij het kiezen van de laptop is gelet op de performance in snelheid en grafische kwaliteit, de mechanische stevigheid en de prijs. Ze moeten vijf jaar meegaan, de eisen zijn hoog.

Tegelijk met het notebook kunnen de eerstejaars hun campuskaart ophalen. Die kan dienen als sport- en bibliotheekkaart, is nodig bij colleges en tentamens en kan in MetaForum gebruikt worden bij de lockers.