Demissionair minister Jan Kees de Jager

Politieke kopstukken strijken neer in 040

De verkiezingen komen eraan en dat zullen studenten weten ook. De komende tijd verschijnen vele politici aan de TU/e en in de stad. Morgenmiddag zijn er debatten op het 18 Septemberplein, vrijdag is Jolande Sap bij het Automotive Lab en op 5 september is er een debat aan de TU/e. Bovendien geeft demissionair minister Jan Kees de Jager die middag een lezing.

Tofik Dibi (GroenLinks), Michel Rog (CDA), Jasper van Dijk (SP), Roos Vermeij (PVDA), Sammy van Tuyll (LibDem), Eppo Bruins (CU), Michiel Verkoulen (D66) en Anne-Wil Lucas (VVD) debatteren morgenmiddag tussen 14.30 en 18.30 uur over onderwijsgerelateerde stellingen. De TU/e, Fontys en de Design Academy hebben morgen een gezamenlijke intro, waarbij er op vijf locaties in de stad activiteiten zijn. De studenten kunnen behalve op het 18 Septemberplein terecht op het Stadhuisplein voor sportspellen, bij Dynamo leren de studenten een dans, op het Wilhelminaplein is het thema ‘Wonen in Eindhoven’, en in het Muziekgebouw is er percussie en cabaret.

Jolande Sap (GroenLinks) brengt vrijdag van 15.30 tot 17.00 uur een bezoek aan het Automotive Lab. Daar licht Rick Harwig de energievisie van de TU/e toe, geeft prof.dr.ir. Maarten Steinbuch een presentatie over automotive onderwijs en onderzoek en tonen studenten onder meer de elektrische raceauto.

Studium Generale (SG) heeft 5 september een politieke middag, die begint met een lezing van oud-politicus en econoom Willem Vermeend van 11.45 tot 13.00 uur. Vervolgens is er van 15.30 tot 17.00 uur een verkiezingsdebat over innovatie en onderwijs waarbij in ieder geval Martijn van Dam (PvdA) en Sharon Gesthuizen (SP) aanwezig zijn. De vertegenwoordigers van andere partijen liggen nog niet vast.

Tenslotte geeft demissionair minister Jan Kees de Jager die dag van 17.15 tot 18.15 uur een lezing over ‘Europa, Brabant in Innovatie’. Zie voor meer informatie: www.studiumgenerale-eindhoven.nl.