v.l.n.r. Bowling Karapun, Stijn Zoontjens, Jim Sean Morris

Een dag radio maken levert 500 euro op

De Serious Request-actie van studievereniging Lucid (Industrial Design) heeft 500 euro opgebracht. Onder de naam LucidFM maakte de vereniging afgelopen dinsdag twaalf uur lang radio in de stijl van de Serious Request-actie van 3FM. Alle opbrengst komt ten goede aan de actie.

De livestream van LucidFM was van 9.00 uur ’s ochtends tot 21.00 uur ’s avonds online te beluisteren via de site van Lucid.  In totaal zijn er ongeveer duizend unieke bezoekers geweest op de site, laat Joep Elderman van de organisatie weten. Het aantal luisteraars dat op hetzelfde moment was ingetuned schommelde volgens hem gedurende de dag tussen de twintig en honderd.

Zeven duo’s wisselden elkaar tijdens de uitzending af. Ieder duo had een hele eigen stijl qua radiomaken en muziekkeuze buiten de aangevraagde plaatjes om. Er waren tweemaal zoveel aanmeldingen als plaatsen voor duo’s, er moest dus een selectie worden gemaakt.

Ieder duo presenteerde vooraf een plan voor de tijd die zij op de radio konden krijgen. Daar maakte de organisatie vervolgens een keuze uit op basis van welke plannen het leukst en origineelst waren. Daarbij is ook geprobeerd de dag zo gevarieerd mogelijk te maken. Zo is er een duo dat Radio Hollandia-stijl aanhield en een duo dat gebruik maakte van het format van de Coen & Sander Show.

De opbrengst van de radioactie ligt dit jaar rond hetzelfde bedrag als vorig jaar. Volgende week donderdag organiseert de studievereniging ook nog een open veiling waarvan de opbrengst eveneens naar Serious Request gaat. Vorig jaar was de opbrengst daarvan duizend euro. Lucid verwacht dit jaar een vergelijkbaar bedrag op te halen.

Deel dit artikel