De Eindhovense band Snoeck

Line-up Stukafest bekend

De laatste namen van de artiesten die optreden tijdens het studentenkamerfestival Stukafest, op woensdag 20 februari in Eindhoven, zijn bekendgemaakt. Snoeck, de Studium Generale Mysteryroom, Breaking Ground, United-C, Deadly Viper Assassination Squad, Erwin Garcia, Igor Vrebac en Gerard van Maasakkers vullen de lijst aan.

Eerder was al naar buiten gekomen dat Tim Vantol, James Wood, de Big Bug Collection, Woody, Özcan Akyol en The Dirty Denims een voorstelling zullen geven. Op de site van Stukafest is te zien wie waar optreedt.

Stukafest opent op de campus van de TU/e, in grand café De Zwarte Doos. Hier kunnen studenten vanaf 19.00 uur -onder muzikale begeleiding van de band Snoeck- een avondmaaltijd nuttigen: de StukaHap. Er is keus uit stamppot en pasta en het leggen van deze bodem voor de avond kost 5,50 euro.

Voor de laatste kamer is nog niemand ingedeeld. De organisatie van het festival heeft daarvoor een talentenjacht, de StukaStrijd, in het leven geroepen. Op donderdag 10 januari is de finale in het Gaslab; de kaartverkoop voor het festival start dezelfde avond.

Bij het Stukafest treden artiesten op in studentenkamers. Allerlei takken van kunst worden hier vertegenwoordigd; naast muzikale optredens zijn er bijvoorbeeld literaire voordrachten en stukjes cabaret. Het festival vindt plaats in februari 2013 in twaalf verschillende steden. Het festival bestaat in elke stad uit drie rondes van een halfuur. Tussen de rondes door fiets je van kamer naar kamer. Je kiest van tevoren welke drie voorstellingen je wilt zien.