Mini-docu's nieuwe fase in werving voor Bachelor College

De 'Beam Your Deam'-actie waar op 5 maart de wervingscampagne voor het Bachelor College mee van start ging, krijgt tijdens de open dagen, die plaatsvinden op 30 en 31 maart, een vervolg in de vorm van vier korte documentaires. Aan de hand van vier thema's willen de mini-docu's scholieren inzicht verschaffen in enkele onderzoeksgebieden van de TU/e.

De website van de 'Beam Your Dream'-actie werd in twee weken tijd dertigduizend keer bezocht en ruim negentienhonderd dromen werden er voor ingestuurd. Sabine van Gent, directeur van het Communicatie Expertise Centrum, zegt dat er een hoger aantal dromen verwacht was. "We hadden gerekend op zo'n drieduizend stuks." Maar het aantal mensen dat doorklikte naar de website van de TU/e en de site van de open dagen was juist weer ver boven verwachting, zo vertelt Van Gent.

Tijdens de open dagen die op vrijdag 30 en zaterdag 31 maart plaatsvinden, gaat de wervingscampagne een nieuwe fase in. Op die twee dagen zullen in het Auditorium vier korte documentaires te zien zijn, waarin TU/e'ers vertellen over hun passie en betrokkenheid bij een bepaald onderzoeksgebied.

Voor de eerste reeks van deze mini-docu's, die zijn vervaardigd door communicatiebureau YoungWorks, is gekozen voor onderwerpen uit de drie strategic area's Health, Energy en Smart Mobility, en het gebied Lighting. Zo vertelt hoogleraar Erwin Kessels over het onderzoek om zonnecellen zo optimaal en efficiënt mogelijk te kunnen produceren. TU/e-alumna Mirjam Rubbens vertelt over haar bedrijf QTIS/e dat zich richt op de productie van hartkleppen uit lichaamseigen cellen. Daarnaast vertelt masterstudent Emile Kruijswijk over zijn onderzoek naar een geautomatiseerd volgsysteem voor auto's en universitair docente Yvonne de Kort gaat in op het creëren van virtuele vensters. De vier filmpjes die ieder ongeveer een minuut duren, richten zich ook nadrukkelijk op de persoonlijke drijfveren van de hoofdrolspelers.

Uit de vier mini-docu's wordt ook een commercial van een halve minuut samengesteld, die de komende tijd te zien zal zijn op de jongerenzenders MTV, Comedy Central en TeenNick. Binnenkort gaat men aan de slag met een tweede reeks, al is op dit moment nog niet bekend uit hoeveel filmpjes die zal bestaan. Als mogelijke onderwerpen daarvoor worden genoemd gaming, 3D-visualisatie, digitale veiligheid, muziek en sport.