TU/e praat staatssecretaris Zijlstra bij tijdens werkbezoek

Staatssecretaris Halbe Zijlstra van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, bracht donderdagochtend een kort werkbezoek aan de TU/e. Hij werd bijgepraat over het Bachelor College dat in september 2012 van start gaat. Ook was er een rondleiding langs de Strategic Areas Health en Smart Mobility. Het twee uur durend bezoek had een besloten karakter.

De staatssecretaris kreeg van prof.dr. Carlijn Bouten (BMT) een kort college over het Eindhovense onderzoek aan gekweekte hartkleppen. Daarna was het de beurt aan prof.dr.ir. Maarten Steinbuch die Zijlstra de nieuwste ontwikkelingen liet zien rond operatierobots en het thema Smart Mobility.

Het College van Bestuur had verder een presentatie voorbereid waarmee ze de strategie en het profiel van de universiteit uit de doeken deden. Het bezoek van de staatssecretaris werd afgesloten met een lunchbijeenkomst met dr.ir. Lex Lemmens, de Dean van het Bachelor College, en enkele studenten. (FvO)