Archieffoto l Bart van Overbeeke

Cabaret voor studerend Eindhoven

Dispuut Latent Talent van studentenvereniging SSRE bestaat 25 jaar en viert dit met een cabaretvoorstelling op 10 december ‘voor heel studerend Eindhoven’. In 'At your service', waarin veel TU/e-studenten spelen, worden sketches opgevoerd die vooral over de universiteit gaan. Om meer bezoekers te kunnen verwelkomen dan in de Blauwe Zaal -waar de voorstelling eerder werd gehouden- kunnen bezoekers nu terecht in theater De Hofnar in Valkenswaard.

Jaarlijks heeft het dispuut een cabaretavond om weer een ‘jaartje erbij’ te vieren, maar omdat dit jaar wat bijzonderder is, pakt Latent Talent groter uit. In De Hofnar kunnen dik vierhonderd bezoekers terecht. De voorstelling is opgebouwd uit sketches, vertellen Maaike de Jong en Loes Wagter van het dispuut. Sinds september zijn de circa twintig studenten (hoofdzakelijk TU/e-studenten en enkele Fontys-studenten) aan het repeteren.

Tussendoor schaven de spelers nog bij en de definitieve sketches liggen nog niet vast, maar Wagter en De Jong hebben al wel een vermoeden welke sketches de eindstreep gaan halen. “Er komt onder meer een liedje over de studiefinanciering en een stukje over de formatie en de studies aan de universiteit worden stereotiep weergegeven.”

Op 10 december vertrekken om 19.00 uur bussen vanuit het Gaslab. Kaartjes zijn te bestellen via Studium Generale. Reserveer je voor 3 december, dan krijg je korting.