TU/e'ers richten internationale studentenvereniging op

Ze gaan volgende week naar de Kamer van Koophandel, en dan is het officieel: Eindhoven heeft een internationale studentenvereniging. Jacky Janes (24), Thomas Milde (22), Angeliki Sioliou (26) en Rajiv Hemani (25) vormen het bestuur van de vereniging die tot doel heeft om activiteiten voor allerlei nationaliteiten te organiseren en internationale studenten en promovendi waar nodig de helpende hand te bieden.

De Common Room, de ruimte in de Bunker waar internationale studenten samenkomen, kent meer dan twintig vrijwilligers die verschillende activiteiten organiseren. Om daar meer structuur in aan te brengen, om meer activiteiten te kunnen organiseren en om internationale studenten meer en beter te kunnen helpen, komt er nu een vereniging met vierkoppig bestuur. Jacky Janes, student Industrial Design en grotendeels in Duitsland opgegroeid, wordt voorzitter. Duitser Thomas Milde (student Business Information Systems) is de communication manager en secretaris, de Griekse Angeliki Sioliou (Industrial Design) is verantwoordelijk voor de externe communicatie en de Indiër Rajiv Hemani (Sustainable Energy Technology) wordt manager studentenzaken.

De vereniging wil onder meer feestdagen van verschillende nationaliteiten vieren en gezamenlijk sportwedstrijden kijken. Jacky: “Het is redelijk flexibel, wat ons betreft is veel mogelijk. Het zou leuk zijn als Nederlandse studenten ook meedoen, dat we bijvoorbeeld met een groep typisch Nederlandse gerechten maken.” De samenwerking met andere verenigingen zal worden gezocht en het is de bedoeling dat studenten en promovendi met vragen en opmerkingen terecht kunnen. Thomas: “Bijvoorbeeld over huisvesting, dat raakt toch veel internationale studenten.”

De studenten hopen en verwachten dat er meer aanloop zal zijn als de Common Room eenmaal is verhuisd naar het MetaForum. Jacky: “Als alles volgens planning verloopt, kunnen we daar in oktober in. Studenten zullen ons dan makkelijker kunnen vinden. Nu zitten we redelijk verborgen in de Bunker.”

De studenten denken de komende tijd nog hard na over een naam voor hun vereniging. De start van de nieuwe vereniging, de verjaardag van de Common Room en de verhuizing naar MetaForum zullen op één moment worden gevierd. Wanneer precies is afhankelijk van de verhuisdatum.

In contact komen? Bezoek www.facebook.com/Tue.Common.Room of e-mail  commonroom@tue.nl.