Een dag uit het leven van een ID-student

Dennis de Klein, Joep Elderman en Mark Kwikkers- alledrie studenten Industrial Design en ervaren filmers- hebben een dag uit het leven van Mark gefilmd. Dit is hun bijdrage voor het festival het Wonder van Eindhoven dat 15 en 16 februari in Amsterdam wordt gehouden. Ook Tech United en TeamDARE zijn er namens de TU/e. Verschillende TU/e’ers geven bovendien productpresentaties.

Met het Wonder van Eindhoven willen de organisatoren Eindhoven als innovatieve stad en creatieve biotoop in de schijnwerpers zetten. Dennis de Klein zag eind december een oproep van VPRO Dorst (de jongerentak van de omroep) voorbijkomen met de vraag om een kort filmpje te maken over Eindhoven voor het festival. Joep, Mark en hij staken de koppen bij elkaar en al snel besloot het drietal een ‘niet clichématig’ filmpje over Eindhoven te maken. “We wilden het perspectief op de stad zo weergeven dat het lijkt alsof je erin zit. De kijker moet kunnen meekijken.”
Het viel nog niet mee om dat te realiseren. “We hebben een stellage gebouwd in het Bouwkundeatelier en daarop een spiegelreflexcamera gemonteerd, zodat we Mark vanuit de rechterachterhoek konden filmen. Het geheel hebben we aan Mark bevestigd. Het moest allemaal erg stabiel blijven en dat is uiteindelijk gelukt.”

De kijker wordt onder meer meegenomen langs een studentenkamer, het Klokgebouw, de Demer, een boksschool en een café. “Om goed te kunnen filmen, hebben we het over drie dagen moeten verspreiden”, vertelt De Klein. “Maar het resultaat geeft wel een realistisch beeld van een gemiddelde dag van Mark.”

Het filmpje wordt ook nog vertoond tijdens het festival, op de website van Het Wonder van Eindhoven en op de VPRO-site. Alleen het leukste filmpje wordt tijdens de opening getoond en het is voor de drie studenten nog niet bekend of dat hun inzending wordt.

Hier vind je het hele programma van het Wonder van Eindhoven.

<link http: vimeo.com>