Goede thee voor Villa Pardoes

Volgende week staan er collectebussen in Gemini en worden er mokken verkocht met pakjes ‘B-M-thee’ erbij. De opbrengst gaat naar Villa Pardoes in Kaatsheuvel. Naast geld ontvangt deze vakantievilla voor ernstig zieke kinderen ook concrete hulp in de vorm van helpende handen. Om het vijfde lustrum van studievereniging Protagoras en het derde van de faculteit Biomedische Technologie in te vullen met niet alleen maar leuke activiteiten, is er gekozen voor dit goede doel.

Villa Pardoes is een groep appartementen bij de Efteling waar ongeneeslijk zieke en ernstig zieke kinderen met hun familie een week mogen verblijven. Een week waarin zij hun zorgen kunnen vergeten en zoveel mogelijk mogen genieten en spelen. Er zijn acht gezinnen tegelijk en voor ouders is het contact met lotgenoten waardevol. Villa Pardoes is een ongesubsidieerde instelling en moet rondkomen van giften. Een week kost ongeveer tweeduizend euro per gezin.

Dat biomedische studenten en medewerkers zich in zetten voor dit goede doel, vindt BMT's communicatiemedewerker Aukje Zijlstra heel passend. “Uiteindelijk is natuurlijk ons doel om géén ongeneeslijk zieke patientjes meer te hebben, maar tot die tijd is het mooi dat er iets gedaan wordt om het hun zo fijn mogelijk te maken.”

Gisteren is zij met drie studenten naar Villa Pardoes gegaan om daar letterlijk de handen uit de mouwen te steken. Ze bakten wafels en knutselden met de kinderen. Het idee is dit vaker te doen met geïnteresseerde studenten en medewerkers zodat deze kunnen zien waar het verzamelde geld gebruikt wordt.

Komende week verkoopt Protagoras lustrummokken voor € 7,00 (waarvan de helft naar het goede doel gaat) en B-M-thee in de smaken Rooibos en Luxe Winter Melange voor € 3,00 (dit bedrag gaat volledig naar Villa Pardoes).