Foto | Odette Knappers

MetaForum heeft eigen oplaadpunt ov-kaart

Zeker weten of je nog voldoende saldo hebt om straks je trein naar huis nog te kunnen pakken? Je kunt nu in MetaForum het saldo op je ov-chipkaart checken en opladen. Vorige week is er een oplaadpunt geplaatst naast de receptie.

Gebouwbeheerder Mirjam Jahnke legt uit waarom gekozen is voor deze locatie: “Het is een verzamelplek, waar veel studenten, medewerkers en bezoekers terecht komen. Daarnaast is MetaForum het gebouw met de langste openingstijden. Ook kan de receptionist direct toezicht houden op het apparaat en eventuele vragen beantwoorden. We zien het als een stukje dienstverlening naar studenten en medewerkers.”

Het plaatsen van de paal kost niets. Wel heeft de Dienst Interne Zaken jaarlijkse kosten van 1800 euro vanwege de paal. Dit zijn de kosten voor de huur van het apparaat en het in de gaten houden van storingen. Iedere transactie levert de TU/e 4 eurocent op.  Jahnke: “We hopen dat het rendabel wordt en dat de extra service gewaardeerd wordt. We verwachten er geen winst uit te halen.”

Twee jaar terug stond er in het Hoofdgebouw ook een oplaadpunt, maar dat is om onbekende reden weer weggehaald. Vanwege het eerdere oplaadpunt stuurde de leverancier weer informatiemateriaal en Jahnke vond het toch de moeite waard om weer een poging te wagen een oplaadpunt terug te laten komen op de campus.