Nog kaarten te koop voor het Eindhovense Stukafest

Voor het studentenkamerfestival (Stukafest) dat aanstaande woensdag wordt gehouden zijn nog zo’n honderd kaarten te koop. Studenten kunnen woensdagavond op zo’n tien locaties terecht voor een keur aan optredens in Eindhovense studentenkamers.

“We hebben al aardig wat verkocht, maar het kan nog wel meer”vertelt Dick van den Goor, student Electrical Engineering en een van de organisatoren in Eindhoven. “We zitten nu op ongeveer zeventig procent. Dat is best aardig, maar we hadden gedacht dat het wat harder zou lopen. Het Stukafest is twee jaar geleden voor het laatst in Eindhoven gehouden en tot dan toe was het erg populair. We merken nu dat niet iedereen het meer kent.”

Belangstellenden kunnen zich opgeven voor drie rondes en tussendoor naar de verschillende locaties fietsen. Ze worden in de studentenkamers vergast op optredens van onder meer muzikanten Gerard van Maasakkers en Tim Vantol en auteur Özcan Akyol. Hier vind je de complete line-up. Van tevoren kan er nog gegeten worden in de Zwarte Doos. Achteraf is er een feest in de Effenaar waarbij The Dirty Denims, Deadly Viper Assassination Squad en Erwin Garcia optreden. Kunstenaar Erik Vink maakt ondertussen een schilderij van twee bij twee meter. Het festival vindt deze maand plaats in twaalf verschillende steden.

De komende week worden de kaarten verkocht bij Fontys (maandag) en dinsdag en woensdag kunnen studenten in de pauze voor het festival terecht bij het Auditorium. Ook online zijn kaarten te koop.