Theta bij de start vorig jaar, In het geel-bruin

Thêta gaat voor uitdaging op Varsity

Op de Varsity, dé jaarlijkse studentenroeiwedstrijd van Nederland, gaat de Eindhovense Studenten Roeivereniging Thêta een zware strijd tegemoet. De 130ste Varsity race vindt dit jaar plaats op 7 april op het Amsterdam-Rijnkanaal in Houten. Vorig jaar slaagde Thêta er net niet in om de finale te halen, maar werd nipt uitgeschakeld in de voorronde.

Voorzitter Bregje de Wildt: “De concurrentie is ook dit jaar weer heel erg sterk, sommige andere teams hebben zelfs Olympiërs in de boot zitten.” Thêta doet al meer dan tien jaar mee aan de race. “We gaan ieder jaar, op die manier houden we de eer van de vereniging hoog”, De Wildt.

Voor Thêta roeien Stef Schenkelaars, Joan Stip, Tjeerd van Ditshuizen en Tim Aanhane de wedstrijd, met Joleen van den Toren aan het stuur. Dit zijn Thêta´s beste roeiers, geselecteerd op snelheid in de boot en fysieke kracht. In aanloop naar de wedstrijd gaan de roeiers binnen hun reguliere trainingsschema gezamenlijk trainen als voorbereiding op de race.

Tijdens de Winterwedstrijden van afgelopen weekend hebben een aantal van de Oude Vier-roeiers van Thêta gewonnen in het hetzelfde boottype, een vier met stuurman. De Wildt: "Dit geeft ons veel vertrouwen in de Varsity, maar de concurrentie blijft sterk."