Sneeuwhappen tussen Vertigo en de Zwarte Doos

Zo’n zestig studenten trotseerden deze middag de kou en ontvluchtten even de voorbereidingen voor tentamens om zich te storten in het sneeuwballengevecht tussen Vertigo en de Zwarte Doos. De studenten die binnen bij studievereniging CHEOPS rustig dachten toe te kijken hielden het ook niet droog, toen de hele groep beneden hun sneeuwballensalvo op de open ramen richtte.

Studenten gooien aanvankelijk wat aarzelend balletjes over en weer, maar komen dan toch goed los. Halfbevroren vingers, sneeuwwitte haren maar vooral veel lachende gezichten zijn  het gevolg. De warme chocolade met een koekje à 20 cent is bij veel gooiers een welkome versnapering.

Het initiatief trekt behoorlijk wat bekijks vanaf studievereniging CHEOPS, die precies op het veldje uitkijkt. Toen de studenten het massaal op de kijkers hadden gemunt, zetten de binnenblijvers hun laptops maar even voorzichtigheidshalve opzij. Met een natte vloer kwam de vereniging er nog goed van af.

Via Facebook werden TU/e-studenten de afgelopen dagen massaal opgeroepen om mee te doen met een sneeuwballengevecht. De initiatiefnemer , de sportcommissie van CHEOPS, had gehoopt op nog wat meer studenten, maar is vooral blij met het vrolijke tafereel.

Foto's | Bart van Overbeeke

Sneeuwballengevecht