Foto | Odette Knappers

Veel belangstelling zorgt voor gezellige drukke open dag

De eerste van de twee open dagen van de TU/e trekt bijna duizend bezoekers. Volgens de organisatie wordt het morgen nog drukker. Het aantal aanmeldingen blijft binnenstromen en loopt voor de zaterdag inmiddels richting de tweeduizend. De scholieren die vandaag de open dag bezoeken zijn erg te spreken over de TU/e. Ze kijken, vaak samen met hun ouders, de ogen uit naar alle technische hoogstandjes die er te zien zijn.

Jelle van Kerkvoorde (5-vwo) is voor het eerst op een open dag. “Het is wel heel anders dan op de middelbare school, maar wel leuk anders. Ik heb gekozen voor deze universiteit als eerste open dag omdat ik het ken van de campagne over toekomstdromen. De TU spreekt me wel aan, de sfeer is heel open.”

Oscar Geerars is samen met zijn moeder Marieke Geerars op de open dag. “Ik zit nu in 5-vwo, dit is mijn eerste oriëntatie. Ik weet nog niet wat het gaat worden, maar wel iets technisch.” Marieke is ook erg te spreken over de open dag. “De informatievoorziening is erg goed en de studenten vertellen veel. Het is inspirerend.”

Marc van Almkerk zit in 6-vwo en is al wat verder in het oriëntatieproces. “Het gaat Technische Natuurkunde of Industrial Design worden denk ik. Maar ik weet nog niet op welke universiteit, ik richt me nu vooral op het kiezen van een studie. Maar Eindhoven spreekt me wel aan.” Zijn vader Joop van Almkerk is erg positief over de universiteit. “Ik vind het erg positief dat ze gericht zijn op de toekomst. Vooral het Bachelor College vind ik heel open overkomen, niet zo schools.”

De informatiemarkt bestond uit meer dan alleen kraampjes van de studies, er was ook aandacht voor de activiteiten die je als student buiten je studie kunt ondernemen. De University Racing Eindhoven stond op de markt met hun raceauto en Footloose hield een flashmob om aandacht te vragen voor hun dansvereniging.

De studenten kunnen buiten de kraampjes op de informatiemarkt ook meer specifieke informatie opdoen over de verschillende studies. Er zijn diverse voorlichtingsronden in de collegezalen van het Auditorium. Op verschillende momenten op de dag worden daar presentaties gehouden die de leerlingen aanvullende informatie over de specifieke studie bieden.