Dommelloop start bij Studentensportcentrum

Fit genoeg voor de Batavierenrace? Dat kun je testen tijdens de jaarlijkse hardloopwedstrijd -de Sportplein Eindhoven Dommelloop- die de Eindhovense Studenten Atletiekvereniging Asterix op 28 maart houdt. Er is een route uitgezet van 2,5 kilometer over de campus, deelnemers kunnen kiezen of ze die twee- of viermaal rennen. De start en finish zijn bij het Studentensportcentrum.

Asterix houdt elk jaar op de laatste donderdag in maart een hardloopwedstrijd, die wordt gezien als ideale voorbereiding voor teams die meedoen aan de Batavierenrace eind april. Daarbij is het ook de laatste –onofficiële- kwalificatie voor een plek in het TU/e-Fontys Batateam. Het parcours van de Dommelloop gaat over de westelijke kant van de campus. De start en finish zijn dit jaar bij het Studentensportcentrum.

Na afloop van de wedstrijd is de prijsuitreiking en een borrel. Hardloopwinkel Run2Day Eindhoven stelt prijzen ter beschikking voor de drie beste lopers in vier categorieën (te weten 5km heren, 5 km dames, 10 km heren en 10 km dames) en Sportplein Eindhoven heeft geldprijzen voor de vier allersnelsten in iedere categorie.