De winnende ploeg van Thêta bezig op de Amstel.

Thêta wint open klasse Head of the River op de Amstel

De Eindhovense studentenroeivereniging Thêta ging afgelopen weekeinde als eerste over de finish tijdens de Head of the River op de Amstel bij Amsterdam. In de open klasse zette de Thêtaploeg in een gestuurde dubbel vier de concurrentie op forse achterstand.

De Head of the River, ofwel het nationaal kampioenschap van de Amstel, is de grootste roeiwedstrijd in Nederland. Het evenement werd deze keer gedomineerd door harde windstoten waardoor op het acht kilometer lange traject van Amsterdam naar Ouderkerk aan de Amstel flink wat golven ontstonden. Toch wist de Thêtaploeg met Lisa Scheenaard, Nanette van Ditshuizen, Lotte van Ditshuizen, Sarah van de Linden (Skadi Rotterdam) en stuurman Marc Hummelink een tijd van 30:49,8 minuten neer te zetten. Drie minuten sneller dan de nummer twee.

Deze prestatie is een prima opmaat voor het trainingskamp in Duitsland. Over twee weken gaan de dames naar Keulen om zich voor te bereiden op het Nederlands Kampioenschap dat op 20 en 21 april plaatsvindt.