Klimaatontwikkeling centraal op Energyday

Door de komst van nieuwe fossiele brandstofbronnen zoals schaliegas lijkt het erop dat er de komende decennia voldoende energievoorraden zijn. Daardoor komt de nadruk meer te liggen bij zorgen over de klimaatontwikkeling. Dit stelt de organisatie van de Energyday, die dit onderwerp centraal stelt op 23 mei in de Zwarte Doos. Verschillende sprekers belichten de klimaatontwikkeling vanuit hun visie en is er ruimte voor discussie.

Welke uitdagingen zijn er als je kijkt naar de ontwikkeling van het klimaat? En welke mogelijke oplossingen zijn er voor specifieke problemen? Om deze twee vragen draait het tijdens de Energyday komende donderdag. De TU/e houdt geregeld een Energyday. Dit is de achtste editie van dit collegejaar.

Die dag spreekt onder meer dr. Rick Harwig, kartrekker van de Strategic Area Energy, over de bijdrage van duurzame energie. Prof. dr.ir. Daan Schram (Technische Natuurkunde) behandelt ‘Energie zonder fossiele brandstoffen’. Verder zijn er onder anderen sprekers van de TU Delft en de Rijksuniversiteit Groningen. Het hele programma vind je hier.

Studenten en medewerkers kunnen zich hier registreren. Alle lezingen en discussies zijn in het Engels.