Stiekem tv's uitzetten in de Media Markt

Studenten Electrical Engineering hebben gisteren universele afstandsbedieningen gemaakt. Om die te testen, hebben ze de tv’s in de Media Markt uitgezet. Ze brachten de medewerkers van de mediagigant daarmee behoorlijk in verwarring.

Zo’n 35 eerstejaars studenten Electrical Engineering hebben gisteren een universele afstandsbediening gemaakt. Die had slechts één knop: de uit-knop. Na de uitleg en het soldeerwerk, togen de studenten naar de Media Markt om hun creaties te testen. In groepjes gingen ze richting de tv’s om die uit te zetten.

Het personeel was aardig van slag, vertelt Pasquale van Heumen van Volundr- een commissie binnen studievereniging Thor.  “Ze waren erg verbaasd en probeerden de tv’s steeds weer aan te zetten. We zijn twee keer binnen geweest en pas de tweede keer hadden ze het door. Toen moesten we wel vertrekken.”
Het lukte de studenten de meeste tv’s uit te zetten, vertelt Van Heumen. “Sommigen gingen wel weer aan, omdat de aan-knop via hetzelfde signaal werkt als de uit-knop.”

Volundr is een nieuwe commissie binnen de studievereniging en heeft vooral als doel studenten de praktijk van de elektrotechniek te laten ervaren. Gisteren ging het om de praktijkervaring van het solderen. De commissie wil vaker dergelijke workshops organiseren.