Stukafest stuk groter dan vorig jaar

Het Studentenkamerfestival 2014 heeft vijftien acts waaruit je je eigen programma kunt samenstellen. Vorig jaar was de keuze ruim minder met tien acts. Hiernaast heeft Stukafest één optreden bij de aftrap -de Stukahap- en drie bij de afsluiting van het festival in de Effenaar. Stukafest Eindhoven wordt dit jaar op dinsdag 18 februari gehouden.

Bij Stukafest kun je driemaal een optreden in een studentenkamer bezoeken en in tussenliggende pauzes van een half uur naar de volgende locatie fietsen of lopen. Alle kamers liggen binnen de ringweg van Eindhoven. Er is een heel gevarieerd programma. Te zien en horen is dans, muziek, theater, cabaret en poëzie en beeldende kunst. Ook TU/e-studenten (allen Industrial Design) en -alumni treden op.

TU/e-student Enitia Karijodinomo is deel van het duo The Food Code dat wil laten zien dat eten op een andere manier te beleven is. Job Huberts maakt met de band Capcap…cap experimentele muziek waar de woorden ‘dark’ en ‘new wave’ bijpassen. Alumni ID Nadine van Amersvoort en Teun Vinken vormen De Bende en geven een lichtshow die speciaal gemaakt is voor Stukafest.

De kamer in de Jan Tooropstraat heet 18 februari Mystery Room. Studium Generale heeft hiervoor een act geboekt die tot het laatst geheim blijft.

Voor je je eigen Stukafestroute aflegt, kun je in de Zwarte Doos beginnen met de Stukahap. De Eindhovense Iris Penning zal hierbij haar eigen liedjes zingen. Op het Stukafeest in de Effenaar spelen The Medics en ROLF de Band. Wie van het dj-collectief Nachtdieren op het eindfeest mag draaien wordt nog besloten in de Stukastrijd. Die is op 4 februari in besloten kring. Het is wel mogelijk om de strijd thuis via een livestream te volgen. Houd hiervoor de site in de gaten.

Het Eindhovens Stukafestbestuur wilde dit jaar Fontysstudenten meer betrekken en het is gelukt om meer Fontyskamers te gebruiken voor de acts. De voorverkoop van de kaarten loopt nog niet storm, maar volgens bestuurslid Jill Verlinden (tweedejaars Communicatie bij Fontys) is dat niet zo vreemd. “Het is pas net mogelijk om kaarten online te kopen. In februari gaan we bij Fontys en in het Auditorium verkopen.”

De kaartverkoop zal in het Auditorium zijn op dinsdag 4 en donderdag 13 februari van 12.30 tot 13.30 uur.