Foto | Bart van Overbeeke

TU/e-studenten voltooien grootste ijskoepel ooit

Met champagne hebben de bouwers gisteravond gevierd dat het ze is gelukt de grootste ijskoepel ooit te bouwen. De constructie heeft een diameter van dertig meter en is tien meter hoog. Gisteravond is de ballon leeggelaten waarop de koepel is gebouwd en tot vreugde van het team bleef hun creatie-zoals ze al hadden verwacht-recht overeind. Vanmiddag is de officiële opening in het Finse Juuka.

Door de warmste winter in 146 jaar kon het team pas later starten met de bouw. Uiteindelijk hebben ze de ijskoepel met hard werken en met hulp van de lokale bevolking in zes dagen kunnen bouwen.

Vanmiddag wordt de ijskoepel officieel geopend. De burgemeester van Juuka ontvangt dan symbolisch de sleutel en er zijn verschillende optredens.

Je leest meer over de prestaties van de studenten in de Cursor die aanstaande donderdag verschijnt.

Hier vind je verschillende foto's.