De aansluitpunten voor de nieuwe loopbrug tussen Gemini en Flux.

De Wielen afgesloten voor bouw nieuwe loopbrug

Een gedeelte van De Wielen wordt vanaf begin september een aantal weken afgesloten vanwege de aanleg van een nieuwe loopbrug tussen Gemini en Flux, het nieuwe onderkomen van de faculteiten Technische Natuurkunde en Electrical Engineering.

Het nieuwe pand Flux wordt op de rest van de TU/e-gebouwen aangesloten via de kenmerkende loopbruggen. In totaal komen er drie nieuwe loopbruggen: tussen Flux en Gemini, tussen Flux en Cascade en tussen Flux en Spectrum. De oude loopbruggen, die tussen het oude N-laag en de andere gebouwen stonden, worden gesloopt. Tussen Cyclotron en Flux komt geen loopbrug meer; deze week wordt gestart met de sloop van de loopbrug en het herstellen van de gevel van Cyclotron.

De loopbrug tussen Gemini en Flux over De Wielen wordt vermoedelijk vanaf begin september gebouwd, de precieze planning is op dit moment nog niet bekend. De fundering voor de dragers is inmiddels gestort, maar voor de daadwerkelijke opbouw moet De Wielen worden afgesloten. Al het verkeer wordt in die periode omgeleid.

De bouw van Flux loopt nog voor op planning, zegt ing. Boudewijn Elmans, lid van het projectteam van Flux vanuit Dienst Huisvesting. "We verwachten medio november te kunnen opleveren. In nauw overleg met de faculteiten zullen we de verhuizing plannen. Dat kan wellicht al eind van dit jaar gebeuren."