Intro | Commandocentrum CIC in containerkantoor

Het is weer voorbij, die mooie zomer. De herfst lijkt begonnen en ook het nieuwe collegejaar is alweer aanstaande. Tijd dus voor ruim tweeduizend aspirant-studenten om kennis te maken met de campus, hun opleiding, studentenstad Eindhoven – en natuurlijk met elkaar. Het Limbopad vol met ‘lubbende’ verenigingen was vanmorgen een vertrouwd gezicht, en ook de klanken van roeivereniging Thêta klonken bekend in de oren. Nieuw is de mobiele post van de Centrale Intro Commissie (CIC) op het KOE-veld tussen Vertigo en het Auditorium.

Het kantoor van de CIC bevindt zich achterin MetaForum. Prima tijdens de voorbereiding, maar een onpraktische locatie tijdens de Intro. Daarom is gekozen voor een  ‘containerkantoor’ op een centrale plek op de campus, vertelt Yves Houben, die namens het Onderwijs en Studenten Service Centrum (STU) betrokken is bij de Intro. “De container is twee weken geleden geplaatst door WEMA, een vaste leverancier van de TU/e. Komende zaterdag wordt hij ontmanteld en maandag komen ze hem weer ophalen. In de tussentijd kunnen we het kantoor in MetaForum gebruiken voor opslag.”

Afgelopen week fungeerde de mobiele post als lichtend baken voor de ruim vierhonderd nieuwe internationale studenten (een kwart meer dan vorig jaar), die op 10 augustus al aan hun introductieperiode zijn begonnen. Nu de buitenlandse nieuwelingen met hulp van STU hun bankzaken hebben geregeld, hun eerste woordjes Nederlands hebben geleerd, en voorgelicht zijn over een aantal eigenaardigheden van de Nederlandse cultuur, zullen ze deze week exact hetzelfde programma volgen als hun Nederlandse studiegenoten.

Bij de balie van de mobiele post is het maandagochtend een komen en gaan van mensen. Studenten die zich als vrijwilliger melden voor de Intro-activiteiten, een leverancier die komt vragen waar de statafels moeten komen, de verslaggever van Cursor op zoek naar nieuws – de locatie van het commandocentrum, voor iedereen zichtbaar bij de entree van de Groene Loper, lijkt zijn vruchten af te werpen.

Volg Cursor via onze website (www.cursor.tue.nl), Facebook (www.facebook.com/tuecursor) en Twitter (@tuecursor).