Pensioenexperts thuis op je beeldscherm

Voor veel medewerkers van universiteiten is het pensioen misschien van later zorg. Maar wie er meer van wil weten, kan op 10 februari in z’n luie stoel een ‘webinar’ volgen dat universiteitenvereniging VSNU organiseert.

De VSNU vindt het belangrijk dat het universitaire personeel beseft dat het lang van tevoren keuzes moet maken die de opbouw van hun pensioen beïnvloeden. Daarom organiseert ze op dinsdagavond 10 februari van 20.30 tot 21.30 uur een online college, getiteld: Pensioen: wat ga jíj doen?. Daarin geven experts uitleg over deze keuzes en de veranderingen in de pensioenregeling.

Onderwerpen die aan bod komen zijn de keuzemogelijkheden die medewerkers hebben, zoals het partner-plus-pensioen en lijfrente waarmee extra pensioen kan worden opgebouwd. Dat kan van belang zijn nu de premies omlaag zijn gegaan en er minder pensioen wordt opgebouwd.

Ook zal het webinar informatie geven over  beleggingen en indexering van pensioenen van ABP. Het webinar is via internet kosteloos te volgen voor medewerkers van universiteiten.