Dream & Dare paviljoen in te zetten voor eigen gebruik

Tijdens het Dream & Dare festival staat er een glazen paviljoen op de tegels tussen Forum en Atlas. Daarin komt de TU/e-geschiedenis aan de orde in de vorm van beeld, objecten en verhalen. Er is een ronde tribune voor presentaties en interviews met TU/e’ers. Medewerkers en studenten kunnen die tribune na het festival inzetten voor eigen activiteiten. Het paviljoen, dat vandaag wordt opgebouwd, blijft staan tot 19 mei.

Wie dit voorjaar eens op een bijzondere locatie wil vergaderen, of wie ruimte nodig heeft om een idee te lanceren, kan terecht in het glazen paviljoen dat speciaal voor het Dream & Dare festival gebouwd gaat worden op de Groene Loper, in de zogenoemde Dare Area. Studium Generale (SG) organiseert talks voor tijdens de lunch, maar daarvoor en daarna (van 10.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 16.00 uur) kan iedere TU/e-student of -medewerker ruimte reserveren.

Anna Houwen, medewerkster SG: “De sprekers die wij uitnodigen, vragen we te vertellen over hun persoonlijke passie, het is speciaal níet op de TU/e gericht. We hopen op verhalen van profesoren, docenten én studenten. Daniël Lakens, universitair docent Toegepaste Cognitieve Psychologie, en Caroline Hummels, hoogleraar bij Industrial Design, zijn bijvoorbeeld al geboekt. Maar ook Tijs Rooijakkers, de ontwerper van het nieuwe Flux kunstobject, doet mee.”

De mensen die de ruimte zelf willen gebruiken zijn vrij in de manier waarop ze dat doen. “Denk aan een optreden, een presentatie of een bijeenkomst. Het kost niets en je kunt per mail bij SG reserveren.”

Wie dat doet krijgt een ronde tribune tot beschikking die plaats biedt aan dertig tot veertig personen. Ook een geluidsinstallatie en een flatscreen zijn te gebruiken. Het is een open ruimte, waar bezoekers in en uit kunnen lopen. Er zijn koffie, thee en broodjes verkrijgbaar. Die worden –tegen betaling- geserveerd vanuit een bar in een aparte container naast het paviljoen. Initiatiefnemers van de bar zijn twee studenten, de Braziliaan Renan Fretes (Bouwkunde) en Bram van Vugt (Sustainable Innovation).

Zij hebben het bedrijf Creative Lab opgericht om deze bar mogelijk te maken, maar ook om er later meer mee te doen. Hun drijfveer is om wat meer schwung te brengen in Eindhoven. Bram: “We willen net iets anders dan anders bieden. Geen standaardbroodjes maar broodjes met humus of met brie en eigengemaakte honingdressing, walnoten en sla. Die maken we ter plekke. En we organiseren voor de dinsdagen workshops.”

Vanaf vier uur kun je wijn en speciaal bier bestellen en gaan er pizza’s in een steenoven, op donderdagen begeleid door livemuziek. Anna Houwen: “Je kunt dus je maag vullen op deze campus voor je naar een film in De Zwarte Doos gaat, of naar de workshops van Creative Lab over drama, T-shirt beschilderen of modeltekenen.” En wanneer je hongerig van de tribune stapt na een bevlogen lezing van een collega.