Community Lunch voor tong én hersenen

Een vrolijke opening van de festivalzaterdag van Dream & Dare én een manier om TU/e’ers zich onderdeel van de community te laten voelen. Dat zijn de doelen van de Community Lunch, op zaterdag 23 april vanaf het middaguur in Forum. Behalve de smaakpapillen worden ook de hersenen geprikkeld. Een quiz en een creatieve uitdaging zorgen voor dat laatste.

“Het is een free lunch”, zegt Joep Huiskamp van de lustrumcommissie, “maar je weet: there is no such thing as a free lunch”. Hij bedoelt dat er wel iets terug wordt verlangd voor de lekkere lunchproducten, die uitdagender zullen zijn dan de Hollandse boterham met kaas en jam. “We gaan de deelnemers verdelen over tien-persoons tafels en maken teams waarin zij het tegen elkaar opnemen in een quiz. Daarnaast komt er een loterij en vragen we de eters om ideeën te noteren over TU/e’s toekomst.”

De lustrumcommissie hoopt onder meer op frisse ideeën voor de invulling van de openbare ruimte van de campus. “We gaan vragen hoe mensen willen dat de TU/e eruit ziet als ze nog eens veertig jaar verder is, bij haar honderdste verjaardag.”

Medewerker Internationalisering Willem van Hoorn zal de centrale presentatie op zich nemen. Ook studenten zijn actief betrokken bij de kickoff van de festivaldag, onder wie Jim Stolk (Industrial Design en Technische Informatica) die de twintig minuten durende quiz zal leiden.

Over de korte verrassingselementen die het Engelstalige evenement zullen doorspekken, wil Huiskamp “zoals het hoort” niets kwijt. Wel drukt hij geïnteresseerden op het hart zich tijdig in te schrijven. “Er is plaats voor maximaal vijfhonderd personen”.

Medewerkers en studenten, wiens vrienden ook welkom zijn, zijn per mail uitgenodigd zich aan te melden. Wie een toegangskaartje heeft geprint, krijgt het advies te zorgen stipt om twaalf uur 's middags aan tafel te zitten. “Dan gaan we echt beginnen met het volle programma.”

Kijk voor meer info over het Dream & Dare Festival op de festivalsite.