Vinay Gangadin met hoed. Foto | Bart vanOverbeeke

Intro '17 | Fucked up Flamingos houden hun hoed op

Je ziet ze al van verre; minstens tien jongens met hoge hoeden waarop een trotse flamingo of een schuimplastic kop is bevestigd. Die outfit is aantrekkelijk (vindt Vinay Gangadin), handig (volgens Mitchell van Es) en leerzaam (zegt Ivo Rooijackers). Op maandag waren ze vrolijk en vol goede moed en gingen ze in Flux op de foto. Hoe gaat het op de tweede introdag met ze? “De hoeden zijn een gewild artikel.”

Oké, een laatkomer en een zieke, dat kan natuurlijk beter. Maar het had ook erger kunnen zijn; op het openingsfeest leek het er even op dat de gebraste flamingohoed van Bryan Jansen nooit meer terug zou worden gegeven. Want de twee meiden die de hoed hadden afgepakt, wilden die alleen teruggeven voor [eerste eis] zes bier óf [tweede eis] wanneer een groepslid bier dronk uit Ivo’s navel. Papa Ivo: “Nee, zoiets gaan we niet doen. Ik had er niets mee te maken nota bene. Ik kwam alleen maar onderhandelen!”. Enfin, om een lang verhaal kort te maken; voor twee bier was Bryan weer bezitter van het gebraste hoofddeksel.

En vandaag was Bastiaan Verhaar bijna de pineut. Hij kreeg zijn hoed gelukkig snel terug toen hij instemde met een fotoshoot. De Fucked up Flamingos willen maar zeggen: “Het is een geweldig gewilde gadget die de papa’s hebben geknutseld”. Ivo: “Daar zijn we ook wel een tijdje mee bezig geweest. Omdat wij, zeg maar, altijd van de last minute zijn, zijn we afgelopen zondag pas naar de Praxis geweest voor plankjes, schroeven en lijm om die hoeden te maken. En om elf uur ’s avonds waren ze klaar. Maar toen hadden we ook pasta bolognese gekookt voor de maandagmaaltijd.”

Ivo en medepapa Kars van Kessel zijn al sinds de kleuterschool bevriend. Alle daarop volgende klassen hebben ze samen doorlopen en nu zijn ze beide vierdejaars bij Electrical Engineering. Deze week dragen ze zorg voor negen kids. Eén is op dinsdag ziek, maar de rest is nog dik tevreden. “Maar wij zijn dan ook heel verantwoordelijke ouders”, zegt Kars. Ze zijn, naar eigen zeggen, netjes op tijd en leren hun kids het nodige.

Zo hebben de nieuwe gebruikers van Flux maandag snel geleerd dat Flux een hoedendragersvriendelijk gebouw is. En ook lange-mensenproof dus. “Behalve de labs dan”, zegt papa Ivo.

Laatkomer Harald (zat maandagnacht tot vijf uur bij MetaForum en werd vanochtend niet wakker gemaakt door zijn moeder, zó lief) loopt vandaag voor straf met de handigste hoed. Die bevat een verborgen chipsvoorraad. Niet te zien, wel makkelijk te pakken (als je op je tenen staat). En waarschijnlijk easy te brassen.

Voor wie geen genoeg krijgt van de Intro: meer foto’s, nieuws en andere updates vind je op Cursors Facebookpagina, Twitter en Instagram.