Foto | Loraine Bodewes

Intro '17 | Jumping jacks, push-ups en burpees

Je hebt amper geslapen en hebt een kater. Wat te doen? Tuurlijk joh, lekker bewegen! En dat werd dan ook massaal gedaan op het Flux-veld, waar introkids en begeleiders push-ups, jumping jacks en burpees uitvoerden. Nu ja, in elk geval een poging daartoe deden.

De introgangers moeten er duidelijk nog even inkomen. Als de muziek op het podium begint, sjokt een gedeelte van de groep van achter naar vooraan op het Flux-veld. Een gedeelte blijft gewoon achterin hangen - sommigen lekker in het zwembad.

De fanatiekelingen op het podium krijgen de groep toch in no-time in beweging. Oké, niet de hele groep, maar er zijn toch genoeg studenten die enthousiast mee bewegen. Het joggen gaat nog, bij de push-ups krijgen ze het al wat zwaarder en bij de jumping jacks en burpees overstijgt het gekreun bijna de muziek.

Een officiële recordpoging met zoveel mogelijk mensen burpees doen zat er helaas niet meer in, vertelt Mayra Goevaerts van de introcommissie. “Dat was eerst het plan, maar we waren te laat om de aanvraag te doen. Daar gaat toch veel tijd in zitten.” Het zal de studenten verder worst wezen. Zij gaan lekker feesten!