De tweede vestiging van Spar University opende vandaag de deuren.

Tweede Spar-vestiging groter en alle dagen open

Aanzienlijk groter en alle dagen geopend. Met die twee aspecten onderscheidt de tweede vestiging van Spar University, in Luna, zich van het al bestaande filiaal in Flux. Deze ochtend gingen de deuren open en binnenkort kunnen studenten die studeren in MetaForum, ook via de loopbrug en een wenteltrap direct toegang krijgen tot de mini-supermarkt.

De eerste bezoekers van de nieuwe Spar-vestiging komen uit onverwachte hoek: de bouwvakkers van bouwbedrijf Van Wijnen, momenteel druk doende met de renovatie van Atlas, informeren voorzichtig naar de aanbieding van de dag. Dat is vandaag een flesje vers geperst sinaasappelsap met een croissant voor anderhalve euro. Vreemd is hun aanwezigheid niet, want de 'bouwkeet' van Van Wijnen ligt pal tegenover de ingang van de supermarkt.

Patricia Korporaal, die door heel Nederland de vestingmanagers begeleidt, is zeer gelukkig met deze  nieuwe vestiging. “Dit tweede filiaal is aanzienlijk groter dan het eerste in Flux en daarmee is het assortiment ook aanzienlijk uitgebreider. Dat mag je nu echt wel vergelijken met dat van een kleine supermarkt. Dagelijks werken we met een vaste bezetting van vijf personen en een groep studenten als tijdelijke krachten. Op dit moment zoeken we nog steeds naar mensen die daarin geïnteresseerd zijn.”

Erwin Binneveld, die samen met zijn echtgenote Mirjam Bestebreurtje in 2013 Spar University oprichtte, is deze ochtend ook aanwezig. Volgens Binneveld zit dit filiaal op een ideale stek op de campus. “Om te beginnen trekken we klanten uit studentenflat Luna, dat direct grenst aan dit filiaal, en studenten uit het hierachter gelegen Aurora. Daarom is deze vestiging ook alle dagen geopend en die in Flux slechts op werkdagen. Daarnaast zijn er natuurlijk studenten die hier overdag onderwijs volgen en die studeren in MetaForum. Speciaal voor die laatste groep plaatsen we binnenkort nog een wenteltrap, die vanaf het eerste niveau direct toegang biedt tot de supermarkt. Eind 2018 komen daar dan nog de bewoners van het gerenoveerde Atlas bij.”

Na de Universiteit Utrecht is de TU/e nu de tweede universiteit met twee vestigingen van Spar University op de campus. Binneveld: "Het was destijds de deal om eerst met een kleine vestiging in Flux te beginnen met de toezegging dat we dan later deze nieuwe vestiging konden openen. Maar we zullen beide filialen open houden." Over omzetten doet Binneveld geen uitspraken, "maar laten we zeggen dat we er zeer tevreden over zijn en van deze nieuwe vestiging hebben we hoge verwachtingen."