Hackathon HEX laat studenten de klok rond innoveren

De klok rond innoveren op hackathon HEX

Studenten die willen meedoen aan studentenhackathon HEX kunnen zich vanaf maandag 30 januari inschrijven. De organisatie verwacht dertig tot veertig vijfkoppige teams te kunnen samenstellen die zich vierentwintig uur lang gaan buigen over kwesties binnen het thema ‘Connected’.

De competitie is voor studenten van alle onderwijsinstellingen en disciplines. De studenten worden uitgedaagd om binnen vierentwintig uur met innovatieve oplossingen te komen voor problemen binnen het thema 'Connected', opgesplitst in zes gebieden: virtual reality, smart cities, future mobility, intelligent buildings, health-tech en e-commerce.

Met HEX wil de organisatie een competitie bieden die geschikt is voor een brede doelgroep. Hierin verschilt de wedstrijd van andere hackathons, zo zegt de organisatie, opgezet door TU/e-studenten Bert van Gestel, Corné van Son en Bas Schleijpen. "Andere competities zijn vaak erg technisch ingesteld, maar ook daarbuiten zijn er veel disciplines die zich bezighouden met het thema 'Connected'. Wij vinden het belangrijk om die verschillende disciplines samen te brengen om zo tot nog betere oplossingen voor problemen te komen."

HEX vindt plaats op 1 en 2 april in het Designhuis aan het Stadhuisplein. Deelname aan de vierentwintig uur durende wedstrijd is gratis. Inschrijven kan vanaf 30 januari tot en met 15 maart.

Bron: e52.nl