Cursor sluit papieren tijdperk met specials af

Cursor sluit papieren tijdperk af met specials

De Cursorredactie maakt in het najaar nog vier speciale papieren edities en verschijnt dan vanaf begin 2018 volledig online. De laatste ‘reguliere’ Cursor op papier verscheen op 29 juni. De vernieuwde site biedt straks onder meer ruimte aan nieuwsberichten, aantrekkelijke longreads, opiniestukken en veel beeld. Bovendien heeft de bezoeker de mogelijkheid om zijn of haar voorkeur voor bepaalde artikelen in te stellen.

Het ontwerp van de vernieuwde site ligt er inmiddels en met de bouw is gestart. Je vindt er vanaf begin 2018 nieuwsberichten en achtergrondartikelen over de TU/e zoals je die van ons gewend bent, maar dan in een eigentijds jasje waarbij beeld (zowel foto’s als video’s) en gebruiksgemak belangrijke onderdelen zijn. Nieuw is dat je met ‘tags’ je voorkeuren voor bepaalde onderwerpen kunt aangeven.

De hele website wordt responsive, wat wil zeggen dat je op alle platforms (desktop, laptop, tablet en smartphone) hetzelfde aanbod krijgt, maar aangepast aan je device. Het leveren van onafhankelijk journalistiek werk over het reilen en zeilen aan de TU/e blijft leidend.

Cursor brengt van september tot en met december vier specials op papier uit. De eerste editie, die verschijnt op 21 september, heeft als thema ‘Hoe overleef ik...?’. Denk aan artikelen als ‘Hoe overleef ik mijn eerste tentamen’, ‘Hoe overleef ik mijn eerste baan’ of ‘Hoe overleef ik het Stratumseind’. Heb je hier ideeën over of wil je graag een bijdrage leveren, reageer dan hieronder of mail ons.

Voor en door TU/e'ers

De Cursorredactie wil een nog grotere rol spelen in de communityvorming en de site moet nadrukkelijker een platform worden voor de hele TU/e-gemeenschap. Medewerkers en studenten worden dan ook meer betrokken bij het schrijven van artikelen en het maken van video’s. Er komt een poule van studenten en medewerkers die regelmatig voor ons schrijven en/of filmpjes maken.

Ervaring hierin is niet per se nodig, wel heel veel zin om items te maken - denk aan columns, nieuwsberichten of achtergrondverhalen. Wij zorgen voor een goede begeleiding en uiteraard staat er een vergoeding tegenover. Interesse om voor Cursor te filmen en/of te schrijven? Neem contact op.