Studentenruzie mondt uit in zwaar letsel

Een student van de TU/e heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag in de wijk Stratum een medestudent een bierglas in het gezicht gegooid, meldde het Eindhovens Dagblad gisteren op haar site. Het slachtoffer liep daarbij ernstige verwondingen op aan een oog en tegen de dader is inmiddels aangifte gedaan.

Het voorval speelde zich volgens het ED af in de Pioenroosstraat in Eindhoven tijdens een studentenfeestje. Even na middernacht ontstond aldus het ED een woordenwisseling tussen de twee studenten. De ene student smeet een zwaar bierglas in het gezicht van de ander.

Het ED meldt verder dat het glas uit elkaar spatte en ernstige snijwonden veroorzaakte in het gezicht en het rechteroog. Volgens de familie van het slachtoffer is het nog onzeker of zijn oog behouden kan blijven.

Een woordvoerder van de politie Eindhoven kan op dit moment alleen maar meedelen dat het onderzoek naar het incident nog loopt en dat er aangifte is gedaan. Volgens het ED ging de dader er na het incident vandoor. Op dit moment heeft de politie naar eigen zeggen nog geen verdachte aangehouden. Over de medische situatie van het slachtoffer doet de politie geen uitspraken.

Koen van Tankeren, woordvoerder van het College van Bestuur, zegt dat de universiteit de verdere afwikkeling van het onderzoek door de politie zal afwachten. “Ook wij vinden het natuurlijk een vreselijk incident. Aangezien het zich buiten het terrein van de universiteit heeft afgespeeld, is er geen directe reden om nu al een reactie te geven”, aldus Van Tankeren. Volgens hem heeft het bestuur al wel contact opgenomen met het slachtoffer en diens ouders.