Verdachte van glasincident heeft zich bij politie gemeld

De student die verdacht wordt van het gooien van een glas naar een andere student op een feest in de wijk Stratum op zaterdagochtend 8 juli, heeft zich deze ochtend gemeld bij de politie. Met het slachtoffer, dat zwaar oogletsel opliep, gaat het volgens zijn vader inmiddels iets beter, maar onzeker is nog of het oog weer helemaal zal herstellen.

De vermoedelijke dader van het glasincident van het afgelopen weekend, een 24-jarige TU/e-student, heeft zich vandaag gemeld bij de politie, meldde het Eindhovens Dagblad deze middag op haar site. De politie liet eerder al weten dat door het slachtoffer, een 21-jarige masterstudent van de faculteit Industrial Engineering & Innovation Sciences, aangifte was gedaan.

Het ED meldt verder dat de politie zoveel mogelijk getuigen van het incident heeft gehoord en dat daaruit de vermoedelijke betrokkenheid bleek van de vandaag aangehouden man. Of hij het letsel ook daadwerkelijk heeft toegebracht wordt nader onderzocht, aldus het ED.

De vader van het slachtoffer laat weten dat zijn zoon inmiddels weer thuis is, na behandeld te zijn geweest in het UMC in Maastricht. "Zijn oog is weliswaar ernstig beschadigd maar lijkt stabiel", aldus de vader. "Wat dat betreft is er ruimte voor voorzichtig optimisme. De komende maanden blijven echter spannend."