Plugged Festival van CHEOPS. Foto | Satyaki Chaudhuri

Borreltocht sluit af bij Plugged-festival

Bijna zeshonderd studenten deden gisteren mee aan de traditionele Borreltocht die de studievereniging van Biomedische Technologie, Protagoras, ieder voorjaar organiseert. De deelnemers konden na acht ‘borrels’ verder feesten bij Plugged Festival, het muziekfestival dat CHEOPS jaarlijks houdt. Het KOE-veld was behalve met studenten, gevuld met twee podia, een bar, eettentjes, en wat partytenten om te schuilen voor de regen.

Bij negen borrelruimtes van studieverenigingen van de TU/e werden 580 studenten ontvangen voor de borreltocht. Mede-organisator Jesper Schouren van ProZac, Protagoras’ Zinderende Activiteitencommissie is tevreden. “Het was een gezellige middag en alles is goed verlopen.” Dat laatste bevestigt ook de TU/e-beveiliging die geen incidenten heeft opgemerkt.

GEWIS was de enige van de studieverenigingen die niet te bezoeken was, omdat zij de ruimte nodig hadden voor hun eigen lustrumactiviteit. Ieder groepje kreeg een route langs vier verenigingen, waar zij drie kwartier de tijd hadden om te borrelen. Bij Van der Waals, die geen pils tapt, maar alleen speciaal bier schenkt, konden deelnemers twee bonnetjes inleveren voor één bijzonder flesje.

Vanaf half vijf was op het KOE-veld muziek te horen van acht bandjes en dj Cerious. CHEOPS hield voor de vijfde keer het Plugged Festival, en voor deze lustrumeditie had de organisatie twee podia neergezet. "Zo kon na afloop van de ene band, direct de volgende beginnen en was er geen verlies van tijd met sound checken”, zegt Martijn Vegt, voorzitter van CHEOPS en gisteravond vooral aan het tappen. “Het piekmoment bij de bar was rond zeven uur, toen kwamen de mensen van de borreltocht erbij.”

Het weer was niet super, maar de temperatuur was goed, de wind afwezig, en voor de regen viel te schuilen onder twee partytenten die CHEOPS klaar had staan. Of onder de bomen. Martijn: “Maar er werd ook gewoon in de regen gedanst.”