Op weg naar de Intro in 2016. Archieffoto | Bart van Overbeeke

Dit jaar ook master-intro, aparte internationale intro afgeschaft

Dit jaar kent de TU/e ook een intro voor masterstudenten, de Master Kick-off. Bovendien is er geen aparte introweek meer voor internationale studenten; zij doen mee aan de bachelor- of master-intro. Het programma van de bachelor-intro is op hoofdlijnen hetzelfde als vorig jaar.

Alle nieuwe bachelorstudenten maken van 21 tot en met 25 augustus kennis met elkaar en met de TU/e. De week daarop, van 28 tot en met 31 augustus, is nu voor het eerst de Master Kick-off. Daaraan mogen zowel nieuwe TU/e-masterstudenten deelnemen als ook studenten die hun bachelor hier hebben gedaan. Het eerdere aparte programma voor internationale studenten is afgeschaft- eerdere jaren maakten zij in de week voorafgaand aan de bachelor-intro al kennis met de TU/e.

Jessica van de Ven van het Onderwijs en Studenten Service Centrum, die de intro coördineert, motiveert de keus: “De internationale masterstudenten deden mee aan de bachelor-intro, maar leerden daardoor niet de Nederlandse studenten binnen hun jaar kennen. Bovendien hadden ze elkaar de week daarvoor al leren kennen.”
Voor het regelen van de praktische zaken, wat internationale studenten voorheen in de week voor de bachelor-intro konden doen, is nu een dag uitgetrokken.

Het programma van de bachelor-intro ziet er op hoofdlijnen hetzelfde uit als voorgaande jaren. Mayra Goevaerts van de introcommissie: “We hebben weer een Groene Loper Markt, de City Tour/Student Life en verschillende workshops. We hebben de verenigingen gevraagd niet drie dagen hetzelfde te laten zien, maar hun onderscheidende krachten te tonen. Verder gaan de intro-groepjes gedurende de week een strijd met elkaar aan door opdrachten te doen via een nieuwe webapplicatie.” De artiesten die optreden op het eindfeest All TU/egether, bedoeld voor alle TU/e’ers, worden de komende weken via Facebook bekendgemaakt.

De deelnemers aan de Master Kick-off gaan onder meer vraagstukken oplossen op het gebied van smart cities, maken kennis met bedrijven en hebben een sporttoernooi. Het exacte programma wordt nog bekendgemaakt via de intro-site en de mail.