Hoe overleef ik relaties.

Hoe overleef ik relaties? | Brave burgers of lekker losbandig?

Uit onze 'Hoe overleef ik...'-special: Beiden zijn erg actief (geweest) in het studentenleven van Eindhoven en hebben een hoop sores en af en toe een dickpic voorbij zien komen. Britte Bouchaut (28, afstudeerder Innovation Sciences; in een relatie van 1,5 jaar en niet-samenwonend) en Alain Starke (27, PhD-student Human-Technology Interaction; in een relatie van 8 jaar en samenwonend) voeren als twee ouwe lullen een gesprek over liefde op de TU/e. Van LAT-relaties tot zoennetwerken: Hoe overleef je studentenliefde? Alain en Britte geven tips, vragen anderen om advies, maar houden ook elkaar kritisch tegen het licht. Wordt er op Eindhovense borrels druk geregeld of zijn de Eindhovense pikken amper prominent?

Hoe overleef ik dit artikel?

Alain (27): Ligt het aan mij, of zijn we op onze leeftijd gewoon te saai om hierover te praten?
Britte (28): Dat ligt inderdaad aan jezelf. 27 is helemaal niet saai, maar als er iemand rechtstreeks een enkeltje burgerparadijs heeft gekocht, dan ben jij het wel.
A: Bij jou ligt de boot naar burgereiland anders ook niet lang meer voor anker.
B: Ik zit in de ontkenningsfase, Alain (...) Jouw boot kon anders niet snel genoeg vertrekken. Na acht jaar relatie ben jij een echte expert op het gebied van slome studentenliefde! Een echte burger-king!
A: Maar ik ben helemaal geen liefdesexpert na acht jaar relatie. Als ik ooit word gedumpt, weet ik niet wat ik moet doen. Op een conferentie-feest wilde een gast dat ik zijn wingman was, maar ik waggelde rond als een radeloze pinguïn.
B: Dan vraag je toch Angels van Robbie Williams aan, en doe je een ‘Have you met Ted?’.
A: En dan schuifelen op twee armlengtes afstand zoals in de brugklas?
B: Precies, en daarna elkaar lekker gênant aflikken, midden op de dansvloer.
A: Beste lezer, wij zijn dus puberliefde-experts.

Verder lezen? Ga dan naar pagina 9 van de pdf van de 'Hoe overleef ik-special'.