De Dorgelozaal, die deze zomer is omgebouwd tot onderwijsruimte.

Vergaderingen U-raad verkassen naar Kennispoort

In de tomeloze zoektocht naar meer onderwijsruimte op de campus is ook de vergaderruimte van de universiteitsraad gesneuveld. De Dorgelozaal in gebouw Traverse is getransformeerd in een ruime onderwijszaal en de vergaderingen van de U-raad zullen de komende anderhalf jaar plaatsvinden in Kennispoort.

Volgens Fred Lammers, secretaris van de U-raad, is de nu ontstane situatie niet ideaal, maar hij heeft alle begrip voor het feit dat de universiteit alle mogelijkheden wil benutten om het tekort aan zalen op te vangen. “Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik denk dat we voor aanstaande maandag alles goed op orde hebben voor de eerste vergadering van dit collegejaar”, aldus Lammers.

Voor de U-raad betekent het wel dat achtmaal per jaar in de Grote Zaal in Kennispoort een vergaderopstelling moet worden opgebouwd. Volgens Lammers is daar wat beperkter ruimte voor de deskundigen die het College van Bestuur soms bijstaan bij bepaalde onderwerpen, en voor belangstellenden. In veel gevallen zijn dat andere leden van de beide studentenfracties. Lammers: “Ook zullen we elke keer de microfoons moeten installeren, net als de opnameapparatuur die nodig is voor het maken van de notulen.”

Vanaf eind 2018 zullen de vergaderingen plaatsvinden in het gerenoveerde Atlas, voorheen het Hoofdgebouw. Lammers weet op dit moment nog niet of dat in een ruimte zal zijn die speciaal voor vergaderingen wordt ingericht, of dat het een ruimte wordt die ook voor het onderwijs kan worden ingezet.

De universiteitsraadsvergadering op maandag 18 september begint om 16.00 uur in de Grote Zaal (op de eerste verdieping) van Kennispoort.