Pasta Pesto met groepje 18plus. Foto | Bart van Overbeeke

Intro 2018 | Pasta Pesto met groepje 18plus

Nee, het is helemaal niet gek dat papa Jelle Versteege om vier uur ’s middags nog niet wist wat hij zijn acht introkinderen en mede-papa Alex Donkers te eten zou geven deze dag. Niemand maakte zich zorgen, want zijn gasten zijn niet helemaal vers in de studentenwereld. En natuurlijk kwam het goed: Pasta Pesto kan niet mislukken.

Iedereen van groepje 18 heeft al een hbo-studie achter de rug en is naar de TU/e gekomen voor een pre-master. Papa Jelle noemt het begeleiden ‘a walk in the park’. “Iedereen is Nederlandstalig, ze zijn allemaal ouder dan achttien, ze hebben al gestudeerd en weten hoe ze bier moeten drinken”, vat hij de voordelen even samen. Een toepasselijke naam was snel gevonden: groepje 18plus. Vanavond zitten ze samen in een keuken van ‘t Klooster aan Hemelrijken.

De acht hebben het gevoel elkaar al redelijk goed te kennen. “We zijn open en die spelletjes van vandaag werken best wel goed”, zegt Nick Kentie, die woont -en blijft wonen- in Den Bosch. En toen de introspelletjes op waren, bedachten de papa’s nog iets extra’s. Alex: “In de Skybar, de borrelruimte van CHEOPS, kun je iedere week een tosti-idee indienen. Wij hebben vanmiddag de tosti tropical gemaakt.”

Tropical

De gebloemde bloesjes van Alex en Jelle waren inspiratie voor de culinaire verrassing. Jelle was de onderste boterham, dan kwamen acht ingrediënten als plakjes ham en schijven ananas (ze probeerden de mannen in de onderste helft te leggen) en Alex was de bovenste boterham. Dat dat nooit zonder hulp voor elkaar komt, klopt. “Andere introgangers hielpen de stapel overeind te houden.”

Lees verder onder de foto

Maar de maag wordt pas echt goed gevuld met Pasta Pesto. Het was Sophie Wijnberg die Jelle pasta voorstelde toen hij worstelde met het wat-zet-ik-op-tafel-probleem. Als ervaren student weet zij dat je een grote groep eters niets anders dan een pastagerecht voorzet. Gratis tip!