All TUegether festival. Foto | Bart van Overbeeke

Intro 2018 | Diepe gedachten op het All TUegether festival

In het allerlaatste uurtje van de Intro zijn er nog zat mensen (of zijn de mensen zat genoeg?) met voldoende energie om te springen. Dat suggereert de zanger van ‘Puinhoop Kollectiv’ en hij heeft gelijk. “Ik moet zuipen (..onverstaanbaar..), doe mij maar bier, ieder kwartier”, zingen de studenten erbij.

Op het podium staan Lekker Weer, Kris Kross en dus Puinhoop Kollectiv, op het Fluxveld zijn nog intacte Introgroepjes en veel meerderejaars studenten. Enkele medewerkers, maar die staan zeker niet vooraan. En ze liggen ook niet in het tropisch zwembad. Sommigen wagen zich wel in de botsauto’s, merkte fotograaf Bart van Overbeeke op.

Wat Lekker Weer wil (“springen, springen” of “zakken, zakken”) gebeurt. Maar wat introkid Leon Vreling wil, gebeurt nog niet. De aankomende informaticastudent wil lid worden van Demos en Demos staat klaar met laptop om hem in te schrijven. Maar vriend Loek Fleijsman hangt om Leons nek en kan het niet vaak genoeg zeggen: “Denk er goed over na. Morgen ben je nuchter en dan wil je misschien niet meer.” Hij zegt het minstens acht keer. Leon zegt weinig terug, zijn mond is steeds geplooid tot een prachtige lach.

Iets dieps

“Ik heb een mooie boodschap voor Cursor”, komt Arend-Jan van Noorden naar me toe. “Dit is echt mooi. Echt. Ik woon al zeven jaar in Eindhoven en ben al vijf jaar lid van Thêta. Ik heb de Intro al vijf keer van de andere kant gezien. Maar nu ben ik EINDELIJK INTROKID. En dat voelt zó goed.” De laatbloeier (27 jaar) heeft de route vmbo-T, mbo, hbo afgelegd. Nu is hij schakelstudent bij Werktuigbouwkunde. Hij vertelt wat over zijn brassen van dassen (“alle mogelijke bij Simon Stevin”) en wil tot slot nog iets dieps zeggen. “Weet je dat ik EINDELIJK introkid ben? En heel trots?”

Hieronder zie je een serie foto's van het TUegether festival die Bart van Overbeeke maakte.