Bordje vlees. Foto | Bart van Overbeeke

Intro 2018 | Geen uitvreters

“We gaan niets uitvreten, maar alles opvreten”, riep een introkid van Van der Waals stoer, terwijl hij nog rondliep op de campus. Maar toen had hij de voorraad barbecue-vlees bij Demos nog niet gezien. Er zijn vijfhonderd hamburgers, vijfhonderd worsten en vijfhonderd kip-spiesen voor vierhonderdvijftig studenten. Ze worden gebakken door vaste hamburgerbakker Aad en zijn familie.

Aad is ere-lid van Demos en draagt zijn bordeauxrode overhemd waar Demos op gedrukt staat, met trots (en zo vaak mogelijk). Op de achterplaats aan de Wal eten alle introkids van Technische Natuurkunde en Biomedische Technologie met hun papa’s en mama’s.

Op straat (en die heet hier Keizersgracht) wachten studenten op de laatste groepsgenoten. Ze hebben nog geen idee wat hun te wachten staat en hopen op friet. Maar dat krijgen ze niet.