Miami aan het kanaal bij Thêta

‘Bouncin' in the club where the heat is on, all night on the beach till the break of dawn, I'm goin to Miami, welcome to Miami.’ Het is ongetwijfeld goed toeven aan de door Will Smith bezongen Floridase kust - maar voor wie die 7.500 overzeese kilometers even níet kan of wil afleggen, bood studentenroeivereniging Thêta ook dit jaar weer een aardig alternatief.

foto Mathias Verheijden

‘Swim, drink & dance’ is het thema van Miami Nice, waarmee een flink deel van studerend Eindhoven aan het water het academisch jaar afsluit (en tentamensuccessen of -teleurstellingen viert of verwerkt). Het terrein rondom de roeiloods van Thêta wordt hiervoor getransformeerd tot Eindhovens eigen ‘Miami Beach’, met muziek vanaf drie verschillende podia, cocktails, burgers en wat verder nodig is om een studentikoos strandfeest te laten slagen.

Miami Nice, sinds jaar en dag georganiseerd door Thêta-dispuut Stropdas, was ook dit jaar al ruim van tevoren uitverkocht. Een van de achthonderd badgasten op ‘strand Stropdas’ was onze videoverslaggever Mathias Verheijden, die zich met camera in de zomerse feestvreugde stortte. Bekijk zijn reportage hieronder.