Vinz wil een filmvereniging

Aan het rijtje van de vele studentenverenigingen die de TU/e rijk is, moet volgens Vinz Boer, bachelorstudent Psychology and Technology, nog een hele belangrijke worden toegevoegd: een filmvereniging. Boer zet zich volop in om studenten te vinden die hem gaan helpen om de vereniging van de grond te krijgen. Onder meer met een ludiek filmpje.

“Ik kan me niet voorstellen hoe we het al die jaren hier zonder filmvereniging hebben gedaan”, zegt Vinz in z’n enkele minuten durende monoloog (zie onderstaand filmpje), waarmee hij studenten enthousiast probeert te krijgen voor een filmvereniging. Dat er zo'n vereniging moet komen, daarvan is hij overtuigd. “Met meer creatieve geesten om je heen kom je tot een beter product. En als je als vereniging bekend staat, krijg je meer geregeld en kun je meer activiteiten organiseren.” Voor zover hij heeft kunnen achterhalen hebben weinig andere studentensteden een filmvereniging.  “In Amsterdam is er één en soms hebben verenigingen in andere studentensteden een ‘filmtak’.”

GEZOCHT: Filmmakers en liefhebbers!

De bachelorstudent heeft al een heel palet aan activiteiten in zijn hoofd. "Onze leden kunnen allerlei soorten filmpjes maken: denk aan vlogs, aan mini-docu’s, een livestream van een game, filmpjes voor Cursor, maar we kunnen ook workshops organiseren, en zelf workshops volgen.”

De enthousiaste student heeft de ambitie om de vereniging nog voor de Intro op poten te hebben. Hij mikt niet alleen op TU/e-studenten, maar ook op andere Eindhovense studenten. Bij de vereniging zijn bovendien niet alleen filmers welkom, maar ook studenten die willen monteren of die willen helpen met het opzetten van de vereniging.

Vinz filmt zelf al sinds zijn twaalfde. Waren het eerst nog vlogs en sketches, later werden het filmprojecten en aftermovies. Enige bekendheid verwierf hij ook met zijn variant op Gangnam Style: ‘Al mijn geld is op’.

Hij heeft contact gehad met fotovereniging Dekate Mousa, en volgens Boer is er wel samenwerking mogelijk, maar is echt samengaan volgens hem niet praktisch. “Het zijn het toch twee verschillende bloedgroepen. Wij gaan niet met fotografie aan de slag en ik wil me met deze vereniging echt op het maken van filmpjes focussen.”

Hij is ook al op zoek naar een ruimte, al valt het nog niet mee om die te vinden. “Ik heb contact gehad met Scala over De Plint, maar daar is geen ruimte meer. Maar dat komt vast goed.”

Heb je belangstelling, dan kun je een mailtje sturen naar filmverenigingeindhoven@gmail.com