De Green Strip Market. Foto | Rien Boonstoppel

Intro 2019 | Alles uit de kast!

Als je nog niet wist dat Eindhoven een rijk verenigingsleven heeft, dan weet je het nú. Tientallen verenigingen haalden tijdens de Green Strip Market alles uit de kast om op totaal uiteenlopende manieren duidelijk te maken wat hun core business is. De ene club of instantie slaagt daar op een creatievere manier in dan de andere. Een snowboardtraject in de zomer is best origineel, Jenga en Twister spelen iets minder. Tijdens het rondstruinen liepen we ook nog een gloednieuwe vereniging en tapwagen tegen het lijf.

foto Rien Boonstoppel

Een E.S.C-lid waagt zich met een snowboard op het traject met plastic mat met daarop een buis op het Fluxveld. Snowboardervaring heeft hij niet, maar ondanks bedenkingen van een lid van de Avalanche Boarders probeert hij het toch. Het blijkt lastig te zijn om je staande te houden. Het bestuurslid doet het even later goed voor, met een sprong op de buis - maar goed, hij heeft dan ook wat meer ervaring.

De Avalanche Boarders is een van de verenigingen die iets origineels moesten bedenken om iets van zichzelf te laten zien. Even verderop staat kanovereniging Okawa met een groot zwembad met daarin twee kano’s. Ook origineel: bij christelijke studentenvereniging Ichthus kun je sponzen katapulteren naar een bord met afbeelding van David en Goliath. En de brandweer laat zien hoe je de vlam in de pan dooft.

Autoliefhebbers kwamen vanmiddag ook goed aan hun trekken. Autofanaten die graag aan auto’s klussen of daarover van gedachten willen wisselen, kunnen vanaf nu ook terecht bij de Eindhovense studentenautovereniging de Beunbazen. De vereniging begon vorig jaar met twaalf leden en telt er nu zo’n vijftig, vertelt Harald List, een van de initiatiefnemers. Aan belangstelling hebben ze vandaag geen gebrek.

Nog een nieuwkomer: de tapwagen van studievereniging Industria, aangeschaft voor de wekelijkse borrels van de vereniging – zodat ze niet steeds vanuit het gebouw Atlas met een mobiel tappunt naar buiten hoeven te verkassen.

Kun je geen genoeg krijgen van de Green Strip Market? Bekijk de foto's hieronder en scroll dan nog eens door onze instastories (Intro day 2)!