De opening van de Intro 2019. Foto | Rien Boonstoppel

Intro 2019 | ‘Magische’ officiële Intro-opening

Met een druk op de rode knop is de Intro 2019 maandagmiddag voor meer dan tweeduizend introgangers officieel begonnen. Lex Lemmens, dean van het Bachelor College, drukt iedereen op het hart om vanaf september hard te studeren, maar zeker ook te relaxen. Mind-illusionist Jochem Nooyen leidde zijn publiek goed om de tuin.

foto Rien Boonstoppel

Het nummer 'Instagram' schalt uit de speakers als dean Lex Lemmens en de Introcommissieleden op de rode knop drukken waardoor felgekleurde linten de lucht inschieten. De Intro 2019 is daarmee officieel uit de startblokken.

Bij de vraag van Lex Lemmens wie uit het buitenland komen, steken tientallen studenten hun hand op ("daar zijn we blij mee aan de TU/e, we willen een internationale gemeenschap") - studenten uit het noorden van Nederland lijken minder goed vertegenwoordigd. Terwijl er aan het enthousiaste geroep te horen - misschien niet heel verrassend - heel veel Brabanders en Limburgers zijn.

Nadat Lemmens de nieuwe studenten heeft meegegeven om tijdens hun studie ook goed te ontspannen, is het podium voor mind-illusionist Jochem Nooyen, die met medewerking van vrijwilligers het publiek op het verkeerde been weet te zetten. Zo bevrijdt hij zich à la Houdini uit zijn vastgesnoerde jasje en geeft hij een studente het idee dat ze is aangeraakt, terwijl dat niet is gebeurd. Vrijwilliger Kevin maakt het hem zichtbaar moeilijk, als Nooyen geblinddoekt staat en moet 'raden' welke kleuren Kevin kiest om een kleurplaat van een Nike-schoen in te kleuren. De kleur van de schoen die hij later tevoorschijn haalt, matcht dan ook net niet helemaal met de afbeelding. Nooyen weet Kevin, die verklapt dat hij het publiek had gevraagd te kiezen in plaats van dat hij dat zelf deed, even later wel te verrassen met een andere 'illusie', waarbij de student tien euro krijgt-maar honderd euro misloopt.

Check de foto’s hieronder voor een impressie.